Léty prověřené jezerní mušky

Nedávno jsem procházel úložiště fotek a narazil na kolekci mých oblíbených jezerních mušek a přišlo mi škoda, aby někde zapadly… Jsou to spíš přírodní vzory, aby to bylo kompletní, tak si k tomu ještě přidejte oranžového bloba a žlutou bobinu a máte nejpoužívanější jezerní mouchy. Za zmínku stojí lametka na pakomáry UNI Mylar Holo Black Přečíst si víc oLéty prověřené jezerní mušky[…]

Lov sumců na kaktus

Vezmete středně velký kaktus, musí být pořádně zelený… Zní to trochu šíleně, ale sumci kaktus milují! Přesvědčil jsem se o tom minulý týden na jedné ze pstruhových nádrží ve středočeském kraji. Po záseku seděl kaktus přesně v koutku tlamy, takže nešlo o žádnou náhodu… A teď vážně. Při chytání duháků kteří lovili drobné rybičky těsně Přečíst si víc oLov sumců na kaktus[…]

Muškaření na rybníku Nový Mlýn – Bojanov

Letošní první chytání (minulý víkend) mne zavedlo v rámci soustředění s muškařskou mládeží na soukromý revír Nový Mlýn nedaleko Bojanova. Jedná se o zhruba sedmihektarovou nádrž se stálým průtokem okolo 1 kubíku, takže rozmrzá jako jedna z prvních a i v letních měsících má dostatečně prokysličenou vodu vhodnou pro pstruhy. Podle referencí zde mají být Přečíst si víc oMuškaření na rybníku Nový Mlýn – Bojanov[…]

LAC GÉNÉRALE Dreux Francie – jezerní závod s oranžovými pstruhy

U nás se jaro teprve blíží, ale ve slunné Francii už klepe na dveře. Malá vzdálenost od moře je zárukou teplejší zimy. I když ta letošní francouzská byla nezvykle dlouhá, jezera, na která se vydáváme na oblíbený muškařský závod, zamrzla jen na tři týdny a už dva měsíce na nich není po ledu ani památky. Přečíst si víc oLAC GÉNÉRALE Dreux Francie – jezerní závod s oranžovými pstruhy[…]

Kapr na mušku

Někdo říká, že je to blbost, ale můžete se podívat jak to dělá Martin. Kapr sice není agresivní dravec, nežije v čistých horských bystřinách a neskáče při zdolávání metr nad hladinu, ale je vychytralým protivníkem, který dokonale dokáže selektovat potravu, kterou přijímá a dosahuje rozměrů o kterých se našim lososovitým rybám s výjimkou zavlečené hlavatky Přečíst si víc oKapr na mušku[…]

Muškaření, Mirošovice – lov na pakomáry

Ráno přijíždíme k rybníku okolo sedmé, nad hladinou se válí mlha a na vodě je jedno kolečko vedle druhého. Nasazuju intermídu a osvědčenou kombinaci blob, pakomár a montana na 19 fluocarbonu. Už během několika hodů cítím, že rychle tažená intermída není to správné a mušky budou chtít také změnit. Rychlá výměna plovoucí šňůry a tři Přečíst si víc oMuškaření, Mirošovice – lov na pakomáry[…]

Dreux alias Dró

Tak už se to zase blíží, je tady konec března a s ním i přípravy na letošní první jezerní závod – Marathon Dreux. Celou zimu jsem nic kloudného neuvázal, snad kromě pár nymf, když mě kluci vytáhli na ryby. Chtěl jsem vázat už včera, ale radši jsem si hrál s internetem, pátral po novinkách a Přečíst si víc oDreux alias Dró[…]

Únorový kapr na mouchu – milé překvapení

Dneska mi zavolal Zdenek ať se za ním stavím na malém soukromém rybníce nedaleko Prahy. Po pozdním pracovním obědě jsem na mísrto dorazil až o půl čtvrté a duháci se už chystali jít spát. Zdenek ještě jednoho udolal, ale Pavel s Evou už odcházeli. Po poledni si prý výborně zachytali, ale už přes hodinu byli Přečíst si víc oÚnorový kapr na mouchu – milé překvapení[…]

Jezerní muškaření v lednu – na sucho?

Včera jsme se vypravili i přes silný vítr a vysokou vodu na ryby. Původně jsme chtěli vyzkoušet Vltavu ve Štěchovicích, ale nakonec jsme skončili na půli cesty – už v Lahovicích. Malý rybníček pod úrovní terénu byl navzdory všemu očekávání napůl rozmrzlý a do večera povolila ledová krusta natolik, že zůstala jen u pomyslné hráze Přečíst si víc oJezerní muškaření v lednu – na sucho?[…]